jueves, 28 de febrero de 2008

La segona Guerra Mundial

M' agrada molt la història.
I avui parlarè sobre la segona Guerra Mundial.
Explicaré com el Pau un nen de Londres viu la Guerra.
He fet aquesta història per vosaltres.
Hola!
Sóc el Pau, i vinc d' England.
Per fi ja s`ha acabat la guerra.
5 anys de Guerra. No es just per ningú.
Bé, us ho explicaré.
Tot va començar el 1933.Hitler va guanyar les eleccions a Alemanya.El 1939 Alemanya decideix envaïr Polónia.
Russia s`enfada molt amb Alemanya.
Anglaterra i França tampoc estàn d'acord amb aquesta invasió.
En aquell moment comença la Segona Guerra mundial.

La segona Guerra Mundial és del 1939 al 1945.
El 1940 Alemanya, Itàlia i Jápó firmen el pacte tripartit.
El 1941 Hitler vol exterminar tots el jueus. Pensa que el alemanys són la raça superior.
El Nazis deian que els trens plens de jueus anavan als camps de concentració a Europa de l'est.Però no! portaven els jueus a AUSCHWITZ.
El 1942 és fan servir per primera vegada la cambra de gas.
El 1944 els aliats alliberen Paris.
El 1945 Hitler es suïcida i Alemanya es rendeix.
Aquell mateix any El Estats Units tiren 2 bombes atómiques a Jápó.
En Hirosima i Nagasaki.
Els aliats guanyen la Guerra.Molts països estàn destrossats.
Pau




En aquestes fotos estic al museo de la Guerra de Londres.Allí he après molt.El meu pare tambè m'explica molt bé la història.

Aquesta nena es Ana Frank. És jueva. Ha estat amagada 2 anys dels Nazis.En una casa que estava en Amsterdam .

Jo he visitat la seva casa. Es famosa perquè ha escrit un diari.

16 comentarios:

Waipu Carolina dijo...

Muy bien Joan Jordi. Estoy muy contenta porque hiciste ese resumen tu solo con toda la información que tenías.
Ya que has visitado tantos museos como el de la Guerra en Londres, El museo Judio en Amsterdam, la casa de Ana Frank, etc
Tuvimos la experiencia de imaginarnos como sería una ciudad en medio de un bombardeo y el miedo que daba.
Esperemos que no haya más guerras.
Pediremos todos la Paz.
Te quiero
!Y suerte en tu exposición

qaesar dijo...

Joan Jordi, ya nos disculparás por las barbaridades que hemos hecho los mayores, unos más que otros.

Un beso

Mon dijo...

Espero que la gent llegintel teu treball aprenguin que hi ha coses dolentes que fem els humans. Noi et torno a felicitar

Mariaisabel dijo...

Joan Jordi,
Magnífic treball i molt ben escrit.
A mi, igual que tú, també m'agrada la història y principalment la de la II Guerra Mundial. Va ser quelcom terrible per molta gent, igual que totes les guerres.
En quan a Anna Franck, ja varem parlar del tema plegats, ho recordes? Jo vaig llegir la seva història quan era petita i em va quedar gravada per sempre.
Tan de bo mai més passin aquestes coses i sempre poguéssim tenir Pau al Món.
T'estimo, tresor
L'àvia

Una dijo...

¿Sabes? eres muy afortunado por tener estos padres que te muestran como el mundo es ,al mismo tiempo,maravilloso,variado y un poco caótico y desastroso por lo que algunos seres humanos hacen con él,seguramente que chicos tan preparados como tú harán que nuestro Planeta sea mejor.
Me gusta tu blog,lo he visto varias veces,aunque nunca me he atrevido a dejarte comentarios,también miro el de los libros.
Me gusta mucho verte por el de tus padres,estabas con el Presidente Pujol ,si no recuerdo mal.
Besos,seguiré mirando tu blog que es muy,muy interesante.

MeTis dijo...

gracies joan per la clase, saps mes que jo i m'ho has ensenyat.
a jo tambe m'agradaria anar a vora la casa d'ana frank, fa un mes vaig llegir el seu diari. ets afortunat tú.

petons

Carquinyol dijo...

Molt interessant, però em permetràs unes matisacions. Quan Alemanya va envair Polònia Rússia no es va enfadar amb Alemanya, de fet Rússia tenia un pacte de no agressió amb Alemanya i va envair part de Polònia també.

Ah... i un detall, quan els aliats van entrar a Paris els primers que van entrar van ser les tropes franceses de la Divisió Leclerc, i d'aquests justament les agrupacions on estaven els republicans espanyols.

Waipu Joan dijo...

Hola Joan Jordi,
estic molt content que aprenguis tan ràpid i t'agradi tant la història. Quan siguis gran podràs ser un professor excel.lent. Enhorabona pel teu interés!

Fins a l'infinit dijo...

Hola Joan Jordi, torno a ser jo, la teva admiradora!

Un cop més m'has deixat bocabadada! Si que ets espavilat!!!

Vinc sovint al teu blog per llegir-te, segueix escrivint!

zel dijo...

Hola Joan Jordi,
molt bon treball, noi, molt ben resumit, el quadre ajuda a comprendre com es repartien els poders.
Ara, recorda, que aquesta empenta teva haurà d'anar creixent, perquè els reptes cada vegada seran més difícils, no oblidis que a casa tens un parell de joies que t'ajudaran... Petons, bona feina!

Anónimo dijo...

ei penya aqui sota la morera veient-les pasar!!! aket xiquet es molt espavilat per ser de la meva edat!!! b jo akets blogs n se fer pro se fer webs amb palim palem. b ja q tinc un grup de rooc ens en vam fer una i ara te molt d'exit!!! així q no espereu a entrar: www.palimpalem.com/5/elspenjats. disfruteu!
a me'n olbidava:
visca catalunya!

Anónimo dijo...

les persones q van arribar a morir en aketa guerra pro lo q em fa rabia es q les persones q van morir eren innosents.
la meva avia m'explica moltes vegades la historia del seu parea la guerra civil i es molt interesant. ell es va escapar de la guerra va fugir a mont-roig. a casa seva. allí si va amagar sempre fins q un dia van trucar a la porta. havia estat vicitima de una xivatada. van obrir la porta i el meu vesavi va pujar per la paret i va fer cap al pis de dalt. no el van descubri. l'aguesin vist el pelaven en aquell mateix moment. ara el q vam tenir molta sort va ser una veina del costat q va veura com el meu vesavi trepava per la paret pro akella persona n va dir mai res. fi!
avui si q no mu e descuidat:
visca catalunya!!!
Eduard Roige Castellvi 3/3/08
Mont-Roig delCamp

Unknown dijo...

Molt bon treball! He après coses noves!

Josep Maria Yago Suau dijo...

Un punt de vista ben interessant. Un dia, si vols, et deixaré un diari que va escriure una altra nena, com l'Anna Frank, es deia Zlata Filipovic i vivia a Sarajevo on els grans també vam fer el beneit. Una abraçada.

Rita ♫ dijo...

Joan Jordi, ¡qué buen trabajo!
Espero conocerte pronto!

Anónimo dijo...

El mundo actual no sería el mismo sin la 2ª Guerra Mundial. Fue el gran acontecimiento del siglo XX. Y menos mal que ganaron las potencias alidas ....

un abrazo.